Elastische trainingsband: de veelzijdige hometrainer!

Heeft u geen zin om naar de sportschool te gaan maar wilt u wel meer gaan bewegen? Dan is deze veelzijdige hometrainer zeker iets voor u. Met de elastische trainingsband goed voor 11 verschillende oefeningen traint u uw hele lichaam. U hoeft hiervoor helemaal niet naar de sportschool af te reizen. De elastische trainingsband is daarnaast ook een stuk efficiënter dan de meeste fitnessattributen. U traint namelijk weer andere spiergroepen die u wellicht met losse gewichten of apparaten vaak mist. Trainingsbanden voorkomen blessures en zijn niet belastend voor uw gewrichten of botten. Ze dagen uw spieren juist uit! Apparaten daarentegen zijn wel belastend. Tevens is de elastische trainingsband goedkoop en is deze makkelijk op te bergen.

Bij dagelijkse gebruik van de elastische band worden de spieren gestretcht, de gewrichten soepeler en het weefsel steviger!
 
Drie oefeningen voor thuis met de veelzijdige hometrainer
Hieronder geven wij u drie oefeningen mee die u zelf thuis kunt uitvoeren met de elastische trainingsband. Herhaal alle onderstaande oefeningen 15 keer in setjes van drie per oefening.

1. Standing Leg Extension:
Een oefening die perfect is om uw beenspieren te trainen is de Standing Leg Extension. Bevestig het uiteinde van de elastiek aan de muur zo laag mogelijk bij de grond. Het andere uiteinde doet u rond een van uw enkels. Sta vervolgens met uw rug naar de muur toe met de voeten uit elkaar op heupbreedte. Breng uw knie omhoog en strek vervolgens uw knie zodat uw been recht vooruitsteekt. Herhaal dit 15 keer en wissel dan van been.

 
2. Front Squat
De Front Squat is ook weer een goede oefening voor de benen en billen. Ga met uw voeten op de elastische trainingsband staan en zorg dat uw voeten iets breder staan dan uw schouders. Pak vervolgens de handgrepen vast. Breng het uiteinde van de elastiek tot boven elke schouder en houdt de elastische trainingsband op z’n plaats door uw armen op borsthoogte te krijgen. Nu bent u klaar om deze oefening goed uit te voeren. Zak door de knieën en maak een zitbeweging. Zorg dat uw borst vooruit is en uw buikspieren aangespannen zijn.

3. Back Row
De Back Row is een oefening die goed is om uw armen te trainen. Zit op de grond met gestrekte benen. Zorg dat het midden van de band om uw voeten zit zodat u in elke hand een gelijke helft vastheeft. Strek vervolgens uw armen en houd uw rug en schouders recht. Trek de band naar u toe door de ellenbogen langs uw zij te bewegen en uw schouderbladen naar elkaar toe te trekken. Wanneer u met uw vuisten bij uw middel bent aangekomen moet u de oefening even vasthouden. Vervolgens strekt u de armen weer langzaam naar voren.


Bestel nu de elastische trainingsband in de webshop van Wellsana voor slechts €12,99!