Vet verbranden voor de zomer
 
De zomer waar we met zijn allen naar uitkijken komt steeds dichterbij en uw slanke taille… Die nog niet echt. Hoe gaan we dat aanpakken zonder elke dag in de sportschool te hangen?
 
Buikspieren heeft iedereen. Echter heeft lang niet iedereen de gewenste blokjes. Om een solide wasbordje te krijgen gaan veel mannen en vrouwen de sportschool in om daar honderden sit-ups en buikoefeningen te doen. Maar wist u, dat dit eigenlijk helemaal niet de sleutel is om dat wasbordje zichtbaar te maken?
Tijdens het sporten traint iedereen zijn buikspieren. U gebruikt ze immers voor vrijwel elke beweging die u maakt. Om ze zichtbaar te maken moet u maar één ding doen: uw vetpercentage moet naar beneden!
 
Hoe gek het ook klinkt, de essentie van uw vetpercentage verminderen is anders dan afvallen. Afvallen gaat met name om het verliezen van kilo’s gewicht in welke vorm en mate dan ook. Wanneer we spreken over het verlagen van uw vetpercentage hebben we het over op een dusdanige manier afvallen dat uw lichaamsvet procentueel minder wordt in relatie tot uw spiermassa. U zou het kunnen zien als een ui die u laag voor laag pelt, het centrum van de ui blijft intact.
 
Om ‘droger’ te worden (lager vetpercentage bewerkstelligen) moet u een aantal dingen doen en een aantal dingen vermijden. Om te beginnen is frisdrank uitgesloten en moet u veel water drinken om gehydrateerd te blijven. Vermijd toegevoegde suikers en probeer zo natuurlijk mogelijk te eten (vermijdt E-nummers).
Probeer drie keer in de week of vaker te gaan sporten. Buikspieroefeningen zijn optioneel, leg de focus bij cardio oefeningen.
 
De absolute top tip voor zij die graag eten: download een voedsel app waarbij u kunt bijhouden hoeveel calorieën u hebt gegeten en hou u aan het maximum calorieën dat u van de app mag eten.