Tips om meer energie te krijgen

Fut en snel moe? Geen zorgen, wij hebben tips om dit te verhelpen!
 
Slaap geen gat in de dag
Een goede nachtrust doet wonderen. Het is belangrijk dat er structuur in de nachtrust zit. Ga bijvoorbeeld elke dag op een bepaald tijdstip naar bed en zorg dat de afwisseling in de bedtijd miniem is. Het menselijke lichaam kent een ideale slaaptijd, bij 65% van de volwassenen bedraagt dit 7 á 8 uur slaap. Wel zijn er uitzonderingen, sommigen hebben een slaap van ca. 10 uur nodig om goed te kunnen functioneren. Houdt er rekening mee dat het ca. 10-20 minuten duurt voordat je in slaap valt. 
 
Praktijkvoorbeeld: Ga elke dag om 11 uur richting bed en zet de wekker om half 8. Houdt dit minimaal een week vol. Blijf je na een week moe en futloos? Stel indien mogelijk de wekker een uurtje later in of ga een uur eerder naar bed. Herhaal dit totdat je je perfecte slaapritme gevonden hebt.
 
Lichaamsbeweging
De meest effectieve manier om je energie toe te laten nemen is het verbeteren van je conditie. Dit kun je bijvoorbeeld doen door thuis structureel bewegingen te doen. Een voorbeeld zou aerobics kunnen zijn, ook yoga is zeker een aanrader. De beste manier is om je conditie te verbeteren is natuurlijk om te beginnen met wandelen en uiteindelijk hard te lopen.
 
Neem een kijkje in de webshop van Wellsana. Hier vindt u onder andere fitnessapparatuur, voedingssupplementen en meer voor meer energie.