Uw eigen bootcamp training thuis
 
Een sportschool niks voor u? Geen tijd? Of bent u vaak laat thuis van werk? Een bootcamp training daar heeft u vast en zeker weleens van gehoord? Of wellicht doet u zelf al mee aan een training of juist niet? Er zijn hele leuke intensieve bootcamp oefeningen die u makkelijk thuis kunt uitvoeren.
 
Wat is bootcamp?
Een bootcamp staat voor sporten in de buitenlucht onder begeleiding van een trainer in groepsverband. Bootcamp trainingen kunnen o.a. bestaan uit hardlopen, intervaltrainingen en fitnessoefeningen in de natuur. Ook wel kenmerkend doordat conditie- en krachttraining met elkaar wordt gecombineerd. Hierbij wordt vaak gebruikgemaakt van obstakels die in de omgeving gevestigd zijn. Denk hierbij aan banken, stoepranden, trappen, klimrekken, boomstronken etc. Tijdens een bootcamp werkt u aan uw conditie, kracht, houding, vetverbranding, flexibiliteit en stabiliteit.
 
Uw eigen bootcamp training thuis?
Ja dat kan! Met en zonder wat handige hulpmiddelen kunt u gemakkelijk thuis uw eigen bootcamp training uitvoeren. Hieronder hebben wij vier bootcamp oefeningen voor u uitgelegd:
  1. De trap; ren de trap op en af en doe dit zo snel als u kan.
  2. Wall sit: ga met uw rug tegen de muur staan. Zorg ervoor dat uw voeten op schouderbreedte staan. Buig uw knieën en zak naar beneden tot dat uw knieën gebogen zijn op 90 graden. De knieën moeten direct boven de enkels staan. Probeer dit 1 minuut vol te houden en hou een kleine pauze. U kunt deze oefening iets zwaarder maken door af en toe uw rechter of uw linkervoet op te tillen.
  3. Jump Squat: sta rechtop en zet uw benen in spreidstand. Hou uw rug recht terwijl u door de knieën buigt tot de benen in een hoek van 90 graden staan. Spring vervolgens explosief omhoog en land gecontroleerd en herhaal deze oefening.
  4. Burpee: sta recht op, zak door uw knieën alsof u een squat uitvoert. Plaats uw
handen op de grond en strek uw voeten naar achteren. Dit brengt u in de beginpositie van de push up. Voer de push up uit en trek na de push up uw benen weer omhoog om vervolgens rechtop te staan. Herhaal de oefeningen.
 
Bent u enthousiast geworden? Nu heeft u geen smoes meer om niet te gaan sporten want ook met de juiste oefeningen kunt u gemakkelijk thuis aan de slag gaan!